Monday, December 13, 2010

Hidop aku bosan

Ade due orang budak nme dyorung:
Amin dan Farhan(name sekadar rekaan)
Due ekor berdue ni memang kaki facebook
Satu arie dyorunk ber2 chat dan inilah kandungan chat mereke:

Amin:wey paan ape kabo??
Farhan : amin??? haha baik lame x jumpe ngn ko..
Amin : HAHa sme la gak weyh....kau camne skang?? lme x dengo brite
Farhan : camnila aku sprti yg kau knal dulu..xde yg laennye sjak kau knal aku hehe =)
Amin : ooo makwe da ade??
Farhan : ala amin aku tau r kau da kawin haha....aku lom lgi crik r asik kene tipu jek
Amin :hahaha...ksian kau
Farhan : HAHA nk buat camne kgkadang aku pikir hidup aku sgt bosan!!!
Amin :Hoi paan x baik kau ckp gituh
Farhan : Aku kisah ape....klau bole aku nk idup cam kau da ade isteri
Amin : bende tu sume kene usaha bro.x usahe x dpt
Farhan : Aku tau tpi aku da mule rase Hidup aku memang gile sangat bosan
Amin : Ishh kau ni Amin karang Allah trik nyawe kau bru tau.spatotnye kau kene hargai hidup kau...bkan ckp gitu
Farhan : Ahh pedulik hape aku....aku rse baik aku mati huh!
Amin : Kau jgn! ape yg ko minx termakbul kang!
Farhan : Haha aku memain jek...tpi btol r doe Hidup aku rse cam bosan F*** idop aku hahaha
Amin : Pape jek la.aku da cbe nasihat kau
Farhan : Yela Amin.Yela

Farhan buat selambe ngn nasihat Amin

Pade keesokan harinye Amin dpt tau yg Farhan meninggal dunie..org rmai kate dye meninggal secare mengejut...
Amin x sangke yg Farhan kwnnye mati bgitu sje ksian..

Ksimpulannye:
Janganlah ckp hidup anda ini bosan..
itu dah menunjukkan anda x suke ngn hidup anda atau anda sudah bosan tok hidup
Hargailah hidup anda
Jika tidak Allah trik nyawe anda nti kan susah
Bersyukur ye kerane Allah kasi kite nyawe
oh ye ni original idea no copy and paste!

3 comments: